Umów się na spotkanie z adwokatem we Wrocławiu lub w Twardogórze

Column Two

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer nec odio. Praesent libero. Sed cursus ante dapibus diam. Sed nisi. Nulla quis sem at nibh elementum imperdiet. Duis sagittis ipsum. Praesent mauris. Fusce nec tellus sed augue semper porta.

Column Three

GG: 47373576

Wybrane orzeczenia na temat umowy przedwstępnej

Brak tytułu prawnego do lokalu a możliwość zawarcia umowy przedwstępnej i umowy przyrzeczonej

I CSK 650/16 - wyrok SN - Izba Cywilna z dnia 30-06-2017

1. Brak tytułu prawnego do lokalu nie stał na przeszkodzie zawarciu umowy przedwstępnej. Umowa taka ma charakter zobowiązujący, jej istotę stanowi zobowiązanie (jednej albo obu stron) do zawarcia w przyszłości umowy, a więc złożenia oznaczonego oświadczenia woli, a wymóg określenia w umowie przedwstępnej istotnych postanowień umowy przyrzeczonej jest określeniem świadczenia, jakie dłużnik ma spełnić. Jeżeli umowa przedwstępna zobowiązuje do zawarcia umowy przeniesienia prawa, dla wywołania przez umowę definitywną skutku rozporządzającego prawo to w chwili zawarcia umowy rozporządzającej musi istnieć, chociaż nie musi istnieć w chwili zawierania umowy przyrzeczonej.
2. Wobec nieprzenoszalności ekspektatywy spółdzielczego prawa do lokalu, brak podstaw do wnioskowania o możliwości zawarcia definitywnej umowy rozporządzającej ekspektatywą.

Umowa przedwstępna zobowiązująca do zawarcia kolejnej umowy przedwstępnej

II CSK 219/10 - wyrok SN - Izba Cywilna z dnia 28-10-2010

Dopuszczalne jest zawarcie umowy przedwstępnej zobowiązującej do zawarcia kolejnej umowy przedwstępnej (art. 389 KC).

Zawarcie umowy przedwstępnej sprzedaży lokalu bez umocowania

V CSK 319/09 - wyrok SN - Izba Cywilna z dnia 18-03-2010

Osoba, która w sposób zawiniony zawarła bez umocowania umowę przedwstępną sprzedaży lokalu, jest obowiązana do naprawienia szkody nie tylko w granicach ujemnego interesu umownego (art. 103 § 3 KC), ale również na podstawie art. 415 w zw. z art. 361 KC.

Wniesienie powództwa o wykonanie umowy przedwstępnej a bieg przedawnienia roszczenia odszkodowawczego

II CSK 459/09 - wyrok SN - Izba Cywilna z dnia 03-02-2010

Wniesienie pozwu o wykonanie umowy przedwstępnej nie przerywa biegu przedawnienia co do roszczenia odszkodowawczego (art. 390 § 1 i 2 KC).

Copyright © 2012 Kancelaria Adwokacka Adwokat Grzegorz Szymczyk - Adwokat Wrocław  /  Twardogóra. Wszystkie prawa zastrzeżone.